english deutsch dansk

Træning

Klinikken tilbyder genoptræning af alle former for skader f.eks. idrætsskader overbelastningsskader, arbejdsskader, traumer eller følger efter sygdom eller operation.

Bestil tid nu

OBS: Der skal meldes afbud inden kl 09.00 samme dag som aftalen er.


Genoptræningsforløb

Før opstart tilbydes en undersøgelse, der afdækker hvilket specifikt problem du har og dernæst udarbejdes et træningsprogram, som du træner ud fra.

Er genoptræningsforløbet individuelt følges du tæt af fysioterapeuten, som vejleder og instruerer dig i korrekt udførelse af øvelserne og dernæst løbende justerer programmet.

Er genoptræningsforløbet på hold trænes der også efter et individuelt program, men sammen med andre som ikke nødvendigvis har samme problematikker som dig. Der er en fysioterapeut tilstede og således mulighed for vejledning undervejs.

Personlig træning

Klinikken tilbyder ligeledes personlig programlægning til træning i hallens motionscenter. Tilbuddet er rettet mod alt fra unge til ældre. Om dit mål er sundhed, velvære, styrke, udholdenhed, kondition eller vægttab – så har fysioterapeuten løsningen til dig.

Effektivitet:Er du godt i gang med dit high load styrketræning program, men mangler inspiration til videreudvikling af dit program, så kan fysioterapeuten ved hjælp af råd og vejledning i at effektivisere din træning og samtidig skadesforebygge. Det kunne være at du ønsker at inddrage muligheden for superset, pyramidetræning, ekscentrisk træning, decending set, splittræning  eller det nyeste occlusionstræning.


Holdtræning

Ryghold  : Ring og hør nærmere

Forebyg eller afhjælp ondt i ryggen ved træning af både styrke, stabilitet og smidighed. Træningen varetages af fysioterapeut Jannie Degn, så der er mulighed for individuel supervision. Rygholdet kan fungere som din primære træning eller være et godt supplement til anden individuel træning.

Lungetræning : Ring og hør nærmere

”Har du tabt pusten”  - et træningstilbud for dig.

For de fleste lungepatienter er det største problem åndenød. der kan være flere forskellige årsager til, at man oplever åndenød. men det vigtige er, at få udnyttet sin lungekapacitet optimalt og få kontrol over åndedrættet. Formålet med lungetræningen er at træne din kondition og dit funktionsniveau, så du oplever en øget livskvalitet i hverdagen. Vi har fokus på at vedligeholde og forbedre konditionen og muskelstyrken gennem træning på bla. cykler og med redskaber. Der arbejdes desuden med vejrtrækningsøvelser og hoste/støde teknikker og vejledning i brug af PEP-fløjte. Samtidig arbejdes der med at få kontrol over vejrtrækningen igen efter bevægelse. Træningen varetages af fysioterapeut Jannie Degn, som vil tilrettelægge træningen således, at du arbejder ud fra dit individuelle niveau.

Senior Fit for life damer + 60 :  Onsdage kl. 9.30-10.30

Holdet for senior motionist damer + 60 er for dig der ønsker at forbedre eller vedligeholde kroppen gennem grundig træning af kondition, balance, smidighed, muskelstyrke og udeholdenhed. Træningen tilrettelægges således at alle kan være med.

Hjertehold : Ring og hør nærmere

Træning har en gavnlig effekt på hjerte, kredsløb og resten af kroppen. Træning er ligesom medicin en vigtig del af behandlingen. Ved at være fysisk aktiv styrker du hjertet, forbedrer konditionen og reducerer dyspnøe og træthed. Således bliver du i stand til at kunne klare flere daglige gøremål selv og opnår en følelse af almen velbefindende og får alt i alt en bedre livskvalitet. Gennem træning kan man forebygge at hjertesygdommen udvikler sig og evt. undgå genindlæggelser.  Træningen består af elementer af kredsløbsforbedrende træning samt styrketræning. Træningen tilrettelægges så alle kan være med og du lære at finde det rette niveau for fysisk træning, således at du mere trygt kan fortsætte den aktive livsstil på egen hånd efter holdets afslutning.

PRIS : 100 kr pr. gang - der yders tilskud fra Sygeforsikring Danmark for dem som er medlem.

Morgen Fit for life  : Tirsdage kl. 8.00-9.00

Er du morgenfrisk og gerne vil starte dagen op med at træne sammen med andre, så er dette hold noget for dig. I træningen fokuseres på styrke, stabilitet, smidighed og konditionstræning og der arbejdes med egen kropsvægt og med redskaber som kettlebells, elastikker, bolde osv. Her kan du være sikker på at få pulsen op i højeste gear og få en seriøs udfordring for dine muskler. Mulighed for individuel tilpasning.

Eftermiddag Fit for life :  Mandage kl. 17.00 - 18.00

Ønsker du at træne sammen med andre efter arbejde, så er dette hold noget for dig.I træningen fokuseres på styrke, stabilitet, smidighed og konditionstræning og der arbejdes med egen kropsvægt og med redskaber som kettlebells, elastikker, bolde, foam roller osv. Her kan du være sikker på at få pulsen op i højeste gear og få en seriøs udfordring for dine muskler. Mulighed for individuel tilpasning.

Efterfødselstræning : Mandage fra 9.30-10.30

En graviditet og fødsel er hård ved kroppen og derfor er det vigtigt at træne kroppen efterfølgende, for at genvinde formen. Efterfødselstræning er træning med fokus på de vigtigste områder efter en graviditet.

Efterfødselstræning henvender sig til nybagte mødre: har du nogle af følgende ønsker kan efterfødselstræning være noget for dig:

Bækkenbundstræning

Forbedre konditionen

Forbedre muskelstyrken

Noget for dig ?

Træningen fokuserer på at styrke din bækkenbund og stramme figuren op efter fødsel- træningen varetages af en erfaren fysioterapeut, som sikrer dig høj kvalitet i øvelserne. Efterfødselstræningen giver dig mulighed for at træne og mødes med andre nybagte mødre og børn. Oplever du smerter eller har andre komplikationer efter graviditet, kan efterfødselstræning ofte hjælpe.

Du kan starte 4 uger efter en ukompliceret fødsel og helst efter dit fødselstjek hos lægen.

Ønsker du i stedet personlig vejledning og træning er det også en mulighed.


CrossFit

"CrossFit er et styrke- og konditionsprogram bygget op omkring konstant varierende funktionelle bevægelser, der udføres ved relativ høj intensitet"

CrossFit er især blevet kendt for træningens høje intensitet. Træningen er kort og effektiv, fordi man prøver at nå mest muligt arbejde på kortest tid. Vi arbejder med høj intensitet i omkring 30 min. Den intense træning gør, at vi ikke kan arbejde i længere tid. De funktionelle bevægelser hjælper med at opnå den høje intensitet, da man aktiverer flere muskelgrupper og led i en øvelse. Den høje intensitet i træningen er den direkte årsag til, at du opnår gode og hurtige resultater. Det giver markante forbedringer i forhold til din kondition, styrke og øger fedtforbrændingen.

CrossFit varierer både i varighed, bevægelser, gentagelser og vægt. Træningen varierer med mange/få gentagelser, vægt/uden vægt, hurtigt/langsomt. Den store variation gør, at du får trænet hele kroppen og forbedret din styrke, udholdenhed, balance og stabilitet på samme tid. Variationen er også en stor motivationsfaktor, fordi du altid bliver udfordret på en ny og sjov måde.

 

Senior FIt For Life for mænd 60 +

Er du morgenfrisk og gerne vil starte dagen op med morgengymnastik sammen med andre morgenfriske senior herre, så er dette hold noget for dig. Gennem grundig træning af styrke, udholdenhed, smidighed og kredsløb vedligeholdes kroppen og dens ydeevne. Træningen vil variere fra gang til gang og vi arbejder både med redskaber og liggende på gulvet. Ring og hør nærmere.

 

 

Hvis du mangler et hold på holdlisten der lige passer til dig, så send en mail på info@hvidesandehallen.dk , så arbejdes der på sagen.